Friday, June 3, 2011

begini rupanya rasa rindu kepada anak...

saya selalu meninggalkan anak2 bila keluar bermesyuarat..tetapi saya tidak pernah merasa ditinggalkan oleh anak2..bila saya meninggalkan mrk,mmg saya merasa rindu yg amat sangat..tetapi saya lega kerana saya tahu mereka selamat dan terjaga rapi d 'tangan' suami dan kedua ibubapa saya..namun kali ni,anak sulung saya telah meninggalkan saya kerana menyambung pengajiannya..sangat dahsyat perasaan rindu yg saya alami,tak tertanggung sehingga beberapa kali saya menangis terisak2,tidak kira siang dan malam..ya,begini rupanya menanggung rindu kpd anak yg kita kandung berbulan2,yg kita susukan bertahun2,yg kita jaga dgn rapi selama ini..Allah,berikan saya kekuatan.

1 comment:

miz said...

byk2 entri , sy tersentuh dgn entri rindu ini. rupa2 rindunya sama dgn rindu sy tika berpsah dgn ank sulong y ke asrama. pantang orang tyn je pasti saya akan sebak dan mengalirkan air mata. Bila dia dah kahwin...hari pertama ke rumah mertuanya,,,saya rasa kehilangan y amat sgt seolah2 ank takkan kembali..
Kini sy mula mgerti rindu seorang ibu. rindu jua kan berputar..kita akan merasainya...walaupun seego mana kita....kita tetap dgn sifat " amat memaksa Allah "...tiada rindu kalau Allah tak beri kita nikmat rindu...